ראה"מ הודיע רשמית: הוקמה ממשלת חירום לאומית

שלמה ריזל No Comments on ראה"מ הודיע רשמית: הוקמה ממשלת חירום לאומית

בתום פגישה בין ראש הממשלה ויו"ר המחנה הממלכתי שהתקיימה בשעות הצהריים, הסכימו השניים על הקמת ממשלת חירום וקבינט ניהול מלחמה. מטעם המחנה הממלכתי יתווספו בסך הכל חמישה שרים ללא תיק לקבינט המדיני-ביטחוני. לא יקודמו הצעות חוק או החלטות ממשלה שאינן נוגעות לניהול המלחמה. כל הפרטים

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המאמצים להקמת ממשלת חירום ברקע המלחמה: בשעה האחרונה הסתיימה הפגישה בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ והושג סיכום עקרוני להקמת ממשלת האחדות. גנץ עזב את הקריה בת"א. עורכי הדין מיכאל ראבילו מטעם הליכוד ורונן אביאני מטעם המחנה הממלכתי נשארו במקום כדי לגבש הבנות נוספות. הכרזה רשמית צפויה בשעות הקרובות. כך פרסם מוטי קסטל בערוץ 14.

בעקבות דיווחים על כך שהיא מעכבת את כניסת גנץ לממשלת החירום, שרה נתניהו רעיית ראש הממשלה מסרה כי: "אחדות היא צו השעה".

עיקרי ההסכמות:

-יוקם "קבינט ניהול מלחמה" עם שלושה חברים: ראש הממשלה, שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי. בנוסף, יכהנו רא"ל (במיל') גדי איזנקוט והשר רון דרמר כמשקיפים בקבינט ניהול המלחמה.

-מטעם המחנה הממלכתי יתווספו בסך הכל חמישה שרים ללא תיק לקבינט המדיני-ביטחוני (כשאחד מהם כמשקיף): בני גנץ, גדעון סער, גדי איזנקוט ושני שרים נוספים. זאת למשך תקופת המלחמה.

– ישמר מקום בקבינט ניהול המלחמה ליו״ר האופוזיציה במידה ויצטרף.

– במהלך תקופת המלחמה לא יקודמו הצעות חוק או החלטות ממשלה שאינן נוגעות לניהול המלחמה. כלל המינויים הבכירים יוארכו אוטומטית במהלך תקופת המלחמה.

עוד הוחלט, כי כלל המינויים הבכירים בתפקידי מפתח ממשלתיים – ובפרט נגיד בנק ישראל – יוארכו. 'ישראל ביתנו' ואביגדור ליברמן נותרו מחוץ לממשלה בינתיים.

ישיבת הממשלה הוקדמה לשעה 17:00, כדי להשביע את 5 השרים החדשים. הערב צפויים נתניהו וגנץ לנאום ביחד לציבור.

תגובת חה"כ והשרים:

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין: "חתימת ההסכם בין ראש הממשלה נתניהו ויו״ר המחנה הממלכתי גנץ להקמת ממשלת החירום הוא המעשה ההכרחי והנכון".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "מברך על האחדות, עכשיו צריך לנצח!".

מתן כהנא: "ממשלת חירום מאוחדת זה מה שנדרש כעת כדי להוביל לניצחון במלחמה. בעזרת ה' נעשה ונצליח".

אופיר סופר: "ממשלת חירום לאומית יוצאת לדרך. עם ישראל מנצח ביחד".

השר מיקי זוהר: "ברוך ה׳ יש ממשלת אחדות למדינת ישראל. ועכשיו, כולנו יחד לניצחון במלחמה והשמדתם המוחלטת של החמאס והג׳יאהד בעזה. זה מה שעם ישראל ציפה מאיתנו כי רק ביחד ננצח. בע״ה"

השר וסרלאוף: "כוחנו באחדותנו. ברוך הבא, בני"



0 תגובות